Minispeed F2A-1A. Hastighed med 1 cm motorer

Alle modeller med liner og håndtag skal træktestes inden start
Denne speed klasse er for motorer op til 1 cm3 . Internationalt konkurreres som i F2A, dog med kortere liner. Klassen er også en del af FAIs rekordklasser og kan således også flyves med monoline, hvor roret bevæges ved at sno linen.
I Danmark flyves efter et handicapsystem med forskellige motortyper. På den måde udnyttes nogle af alle de motorer, der gemmer sig i skuffer og skabe.
Der er 7 klasser for de forskellige motortyper. I hver klasse flyver man mod den til enhver tid bestående rekord. Der er frit slag med hensyn til modeltype og brændstof.
Der kan deltages i følgende motorkategorier:
- Cox Black Widow (undertryks styret indsugning)
- Cox Tee Dee
- Dieselmotor, stålcylinder, uden effektlyddæmper
- Dieselmotor, uden effektlyddæmper
- Dieselmotor, med effektlyddæmper
- Gløderørs motor, uden effektlyddæmper
- Gløderørs motor, med effektlyddæmper
Modeller kan håndstartes, eller jordstartes alt efter ens temperament og bane muligheder. Der flyver 3 runder, hvor det er den bedste tid der tæller til resultatet. Tiden tages over 12 omgange og der skal flyves i stander.

DM rekordmodel med CS motor, én-bladet propel og effektlyddæmper. Fart: 211.4 km/t

Lidt alternativ start metode, men det er faktisk ikke nemt at starte en minispeed model

Minispeed skal flyves i stander

Modeller til den populære Cox klasse

Model med inspiration fra team racing

Hvor småt kan der bygges, når der skal holdes stramme liner?

Holger Danske vågner med et hviinn

Fint besøg fra USA til minispeed i Aalborg

Sidewinder modeller starter bedst i en dolly

Model med trykfødnings system ved brug af en kraftig ballon (i fagsprog: En sut)

Sidewinder model med dieselmotor

Håndtag til speed

Dolly til sidewinder modeller